עבודות ריצוף אבן, שיש

עבודת הריצוף היא נדבך חשוב ביותר, ריצוף עם חומרים (חול, מלט, דבק ועוד) לא מתאימים יפגום במראה ואיכות הרצפה תוך זמן קצר.

לדוגמא: כאשר מכינים את תשתית הריצוף (מצע, מדה בשפה המקצועית) יש להשתמש בחול ים נקי ו י ב ש או לחילופין באבן גרוסה הנקראת סומסום (לא חול מחצבה) בשני המקרים יש לייצב את השכבה העליונה עם מלט(רצוי לבן בעיקר בשיש בהיר) ובכך מקבלים מצע לח.

כאשר המצע רווי במים (בעיקר בחורף) יש לדאוג לייבשו לפני הריצוף!!!. כאשר מרצפים על מצע רווי במים למעשה "כולאים" את המים בתשתית הריצוף מבלי יכולת להתאדות.

מים עומדים מעלים עובש במשך הזמן. עובש זה יחדור דרך האבן ויצור כתמי עובש והתפוררויות על פני האבן. כאשר מרצפים בחורף יש לדאוג לכיסוי הפתחים (דלתות, חלונות וכו') כדי למנוע חדירת מי גשמים והצפה של הרצפה.

הצפה של הרצפה תגרום לנזק באבן/שיש. פריימר כדי לחספס את גב האריח ולגרום להתקשרות טובה עם שכבת המצע יש למרוח פריימר על גב האריח לפני הריצוף.

הפריימר יוכן מתערובת (דלילה) של מלט (רצוי לבן) דבק אקרילי ואבן שומשום, תערובת זו תמרח על כל גב האריח בעזרת מברשת צבע. אין לרצף לפני התיבשות הפריימר על גב האריח.

הכנת הטיט בהכנת תערובת הטיט לריצוף יש להשתמש ב: מלט לבן, חול ים ודבק אקרילי ביחס של: 1 שק מלט (50 ק"ג), 1 גלון דבק אקרילי, 8 דלים חול ים מסוננן ונקי ומים בהתאם לצורך. אסור להשתמש ב: מלט שחור!!! סיד!!! וחול מחצבה!!! יש לפזר את הטיט כך שכל שטח האריח יבוא במגע עם הטיט ושלא יווצרו "חללים".

היות והאריחים מגיעים עם סטיות בגודלם (בגלל ניסור) יש לפתוח מרווח של כ- 1 מ"מ בין אריח לאריח ובכך לא יווצרו סטיות בקו הריצוף (מרווחים אלה יטושטשו בתהליך הליטוש ראו בהמשך). יש לכסות את הרצפה לאחר הריצוף עם בד יוטה מרוח בגבס או עם פלטות גבס כדי להגן ולשמור על הרצפה מפני חומרים מזיקים.

אין לכסות את הרצפה עם ניילון שלא מאפשר לתשתית הרצפה להתיבש.
טיפ – היות ואבן/שיש הם מוצרים טבעיים יתכנו שינויים בגוון ובצבע בין אריח לאריח, לכן, אנו ממליצים מאוד ללות את תהליך הריצוף מהתחלתו ועד סופו.כאשר אתם מלווים את תהליך הריצוף תוכלו לדאוג למראה הריצפה ע"י מיון האריחים תוך כדי עבודת הרצף.במידה וחלק מהאריחים "פחות יפה" לטעמכם, אפשר לרצף אריחים אלה במקומות כמו: מתחת לארון מטבח, מתחת לארון קיר וכו' . נוכחותכם בתהליך הריצוף חשובה ביותר להשגת תוצאה רצויה לטעמכם ולראות עינכם.

השאירו פרטים ונחזור בהקדם האפשרי.